هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان‌رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی در محور تربت‌جام_صالح‌آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) این فرودگاه در ۳۰ سال گذشته هیچ باری را گُم نکرده است! آب نیسان چیست؟ + روش تهیه، خواص و ادعیه هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ پدروپسر مشهدی براثر برق‌گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ابتلا به سرطان‌های گوارش با مصرف مایعات داغ و غذا‌های فرآوری شده بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها کدام غذا‌ها و ویتامین‌ها در کاهش یبوست تاثیر دارند؟
سرخط خبرها

دعوت به «خانه هنر دستان» | نخستین خانه صنایع‌دستی بخش خصوصی در مشهد افتتاح شد (۲۰ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۶۴۷۴
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
دعوت به «خانه هنر دستان» | نخستین خانه صنایع‌دستی بخش خصوصی در مشهد افتتاح شد (۲۰ اسفند ۱۴۰۲)
«خانه هنر دستان» اولین خانه صنایع‌دستی بخش خصوصی استان خراسان‌رضوی در مشهد افتتاح شد‌.

ریحانه موسوی | شهرآرانیوز، «خانه هنر دستان» اولین خانه صنایع‌دستی بخش خصوصی خراسان‌رضوی، صبح امروز، ۲۰ اسفند ۱۴۰۲، با حضور سید جواد موسوی (مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان)، بهزاد چوپانکاره (سرپرست بافت‌های تاریخی سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری)، مهدی اکاتی (جانشین معاون میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان) و جمعی از هنرمندان حوزه صنایع دستی در مشهد افتتاح شد.

دعوت به «خانه هنر دستان» | نخستین خانه صنایع‌دستی بخش خصوصی در مشهد افتتاح شد (۲۰ اسفند ۱۴۰۲)

خانه‌ای برای هنرمندان

مدیریت بافت‌های تاریخی سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد در مراسم افتتاح «خانه هنر دستان» گفت: اینجا نه‌تنها «خانه هنر دستان» بلکه خانه همه هنرمندان است. یکی از آرزو‌های تمام هنرمندان این است که خانه‌ای برای خودشان داشته باشند.

بهزاد چوپانکاره افزود: تاکنون ۱۳ خانه تاریخی در مشهد مجوز‌های قانونی خود را از نهاد‌هایی همچون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اخذ کرده‌اند و برخی از آن‌ها نیز در حال طی کردن مراحل دریافت مجوز خود هستند.

چوپانکاره با بیان اینکه «خانه هنر دستان» یکی از خانه‌های تاریخی دوران معاصر است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم به همه کسانی که علاقه‌مند این حوزه هستند، یا توانایی راه‌اندازی این مجموعه‌ها را دارند کمک کنیم. بسته‌های تشویقی شهرداری نیز در این راستا افزایش یافته و به نوعی در حال کمک کردن هستیم تا اتفاقات خوبی برای خانه‌های تاریخی رخ دهد.

دعوت به «خانه هنر دستان» | نخستین خانه صنایع‌دستی بخش خصوصی در مشهد افتتاح شد (۲۰ اسفند ۱۴۰۲)

اشتغال‌زایی در بخش صنایع‌دستی

جانشین معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان نیز در این مراسم گفت: مجموعه خانه هنر دستان اولین مجموعه صنایع دستی استان در بخش خصوصی است. هدف از ایجاد این مجموعه اجرای سیاست‌ها در بخش حمایت از هنرمندان است که ابلاغیه این برنامه برای اجرا در سال گذشته به دست ما رسید.

مهدی اکاتی افزود: موضوع فروش، ارتباط بیشتر بین هنرمندان، ایجاد فضای کارگاهی برای دانشجویان این حوزه و ترویج هنر‌های صنایع دستی، از جمله دیگر اهداف ایجاد این مکان است.

اکاتی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ رشته هنری در این فضا شکل گرفته است که در آینده افزایش خواهد یافت و مجموعه‌های دیگری نیز به آن اضافه می‌شود. این اقدام باعث ایجاد ۱۰ فرصت شغلی برای هنرآموختگان این بخش خواهد بود.

جانشین معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان عنوان کرد: حمایت‌های دولتی از این بخش وجود دارد و هنرمندان این عرصه می‌توانند از تسهیلات بانکی و بیمه‌ای که در اختیارشان قرار می‌گیرد استفاده کنند.

دعوت به «خانه هنر دستان» | نخستین خانه صنایع‌دستی بخش خصوصی در مشهد افتتاح شد (۲۰ اسفند ۱۴۰۲)

معرفی فرهنگ غنی ایرانی به جوانان و نوجوانان

در پایان این مراسم مدیر مجموعه خانه هنر دستان گفت: من معلم بوده‌ام و قشر کودک و نوجوان همیشه به طور ویژه در ذهن من هستند. امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی این مجموعه، فرهنگ غنی و هنر ایران را به بچه‌ها معرفی کنیم و آن‌ها هم لذت ببرند.

طوبی تهرانیان خاطرنشان کرد: ایرانی یعنی این خانه و بنای زیبا، حوض آب، فواره، دار قالی و کوزه سفالی. ما به داشتن تمام این‌ها افتخار می‌کنیم و امیدواریم که امانت‌دار خوبی برای این میراث باشیم.

تهرانیان با بیان اینکه، اگر گروه پنج نفره من و تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها نبود، امروز ما اینجا نبودیم، تصریح کرد: هنرمندان مجموعه خالصانه ما را یاری کردند تا بتوانیم خانه هنر دستان را سرپا نگه داریم. همچنین از مسئولان سازمان میراث فرهنگی و شهرداری صمیمانه سپاسگزارم که در این راه ما را یاری کردند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->